5.10.2017

SINAVSIZ İKİNCİ ÜNİVERSİTE KAYITLARINDA YARIN SON GÜN....

Bu sadece bir hatırlatma yazısı.. Üniversite mezunları için sınavsız ikinci bir bölüm okuma imkanı yarın sona eriyor. Hatırlatmakta biraz geç kaldığımın farkındayım ama düşünenler için hala vakit var...
Netten ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. İkinci üniversiteye ilk kez başvuracak olanlardan, yine oturduğunuz yerden  edinebileceğiniz belgeler isteniyor ( mesela transkript, ben direkt öğrenci  işlerini arayıp, mailime göndermelerini istemiştim, sağ olsunlar anında bulup mail atmışlardı) 
Sosyoloji (ki benim favori bölümüm, herkese gözüm kapalı tavsiye ediyorum) felsefe,işletme, tarih, coğrafya, Türk Dili ve Edebiyatı bölümleri 4 yıllık...Ayrıca iki yıllık bölümleri de var. Auzef yani İstanbul Ünv., AÖF ve Atatürk üniversitelerinin sınavsız ikinci ünv.programları var. Mutlaka başka ünv.lerin de vardır ama en yaygın ve en çok öğrencisi olanları tercih etmenizi tavsiye ederim ki sınavlara bulunduğunuz ilde girebilesiniz.
İkinci kez başvuranlardan sadece harç isteniyor :)
Yarına kadar düşünen, ilgilenen olursa ,bildiğim ve elimden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım.
Sevgiler...
*** Auzef ( İstanbulÜnv. ) 'e  kayıt için istenen belgeler;

• “ASLI GİBİDİR” onaylı Diploma/Geçici Mezuniyet Belgesi (Noter veya mezun olunan fakülteden)
• 1 Adet Fotoğraf
• Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

33 yorum:

  1. bizimkiler mail atmıyor..Allah Allah
    Bu benim de yapmak istediğim bir şey ama gelip alman lazım diyorlar

    YanıtlaSil
  2. valla arayıp bir daha sordum yok gelip alacaksınız denildi :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriyecim, hangi üniversiteden mezunsun bilmiyorum ama,önce durumun acil olduğunu söyleyip rica etsen, bulunduğun şehirdeyse ne yapıp edip gidip alsan?...
      Sen tatlı dilinle halledersin bence, denemekten ve halini anlatmaktan vazgeçme derim ;)

      Sil
  3. AÖF sosyoloji okudum kep bile attım. Okurken biraz saç baş yoldursa da çok güzel bir deneyimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve ben de ilk defa senden duyarak Sosyoloji okudum Nalancım. Teşekkür ederim bu vesile ile.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Hala vaktin var Meltem...Hemen otur pc nin başına :)

      Sil
    2. bakıyorum şuan ama evrak kısmında transkript yazmıyor, sen ne hazırladın nereye ne verdin

      Sil
    3. yaptım şimdi belge teslim etmenize gerek yoktur dedi bana

      Sil
    4. Ben 4 sene önce kaydımı yaptırmıştım, şimdi mezunum. Transkript ve ilk üniversite diplomamın onaylı fotokopisini, nüfus cüzdanımın fotokopisini ve kaç adet hatırlamıyorum, fotoğrafı Azufe posta ile göndermiştim. postaya verildiği tarih esas alınıyor diye biliyorum. Bu sene kayıt yaptırırken herhangi bir belge istenmedi. Belki istenilen belgeler değişmiştir.

      Sil
    5. benim kaydım yapıldı diye göründü belge getirmenize gerek yok dendi, otomatik ççıktı mezun olduğum okul ve bölüm; ama ilk sınav günü yurtdşı seyehatnde olduğum gün :D

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    7. Çok sevindim, hadi hayırlı olsun ;) Mazeret sınavlarına başvurursun ...Kadriye'ye ulaşmamız lazım,o da deneseydi;(

      Sil
  5. anlamdım ki bu işi belge getirmenize gerek yoktur dedi e ne yapcam, ilçedeyim ben merkeze gidcem yarın bunun için, çok iyi bir işe vesile oldun ben 3 senedir unutuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstemediyse niye gidiyorsun ? Yatır harcını netten, işlem tamam ..
      Seneye bayrağı sen teslim alıyorsun o halde ;) biraz daha erken hatırlatmak lazım ama ..

      Sil
    2. kayıt oldum geldim ben, sadece internet başvuru belgesini aldım kayıt oldum hemen

      Sil
    3. Tebrikler..Hangi bölüm?

      Sil
  6. Bir taneyi bitirip iş bulsun da gençler:)

    YanıtlaSil
  7. Amanin ben de öğrenci oldum biliyor musun!!! Hem de dün yıllar sonra tekrardan ahaha :) Kulvarı değiştirdim gerçi mühendisim ama gözüm hep sosyal alanlarda:) İkinci ünversite dün kaydımı yaptırdım Anadolu Üniv Marka İletişimi 2 yıllık. 4 yıla kasamam dedim canım yaş gelmiş 40a. Ama seversem belki Dikey geçiş yaparım işime yararsa bilgiler. Anadolunun bugün son. 6 ekime uzatmışlardı. sen de kayıt oldun mu? sosyolojiye mi?

    YanıtlaSil
  8. Tebrik ederim:) Ben sosyolojiyi bitirdim, gözümü üçüncü üniversiteye diktim. Fotoğrafçılık mı kültürel mirasımız mı derken, akşam kesin kaydımı Kültürel Mirasımız ve Turizm bölümüne yaptırdım. Derslerini karşılaştırdım, AUZEF daha çekici geldi, geçmiş 4 yılda yaşadığım aksiliklere rağmen .. 4 yıl uzun bir süreymiş gibi gelse de zaman o kadar hızlı akıyor ki, nasıl geçtiğini anlamadım ama çok keyif alarak okudum. Sosyolojiyi de düşün derim... 40 yaş çok değil, dün 67 yaşındaki bir kadının yüksek lisansımı tezli mi tezsiz mi yapsam diye bir sorusunu gördüm...Hayat 40 tan sonra başlıyor zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sğol canım ne güzel yazdın motive edici:) ben de seni tebrik ederim ;)

      Sil
    2. O 67 yaşındaki hanımefendiye bayıldım tatlım...arkadaşım olmasını çok isterdim...hadi tanıştır beni...yeni üniversitende yine yeniden yüksek onur belgesi alman temennisiyle hayirli olsun....ayyyy çıldırıyorum...yetisemiyorum sana...imdaaat...

      Sil
    3. ;) gruplardan birinde görmüştüm, bi' bakayım, bulursam beraber tanışalım ..

      Sil
  9. Evet arkadaşım...hatırlattığın iyi oldu..okumak çünkü çok güzel..herkese tavsiye ederim kendi adıma..belki üçüncü belki dordunculeri de okuruz ha bırlıkte seninle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın, telvenin ölümü okumaktan olacak bu gidişle. Sen her kahve başına bir iki formül göster de ales'i halledelim bahara :)

      Sil
  10. turizm iyi daha çok gezersin işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah haa, senden böyle bir yorum bekliyordum... Arkeoloji var, sanat tarihi var, turizm var...Maksat daha bilinçli gezmek zaten...

      Sil
  11. Güzel bir fikir ama aklıma takıldı; Bir bölümü bitirdikten sonra iş güç sahibi olup çoluk çocuğa karışıldığında ikinci bir bölüm bitirmek için nasıl zaman bulunuyor? Ya emekli olup başka işiniz olmayacak - tabii o zamana kadar yükünü de tutmuş olmanız gerek, -malum emekli maaşıyla zor- ya da sırtınızı babanıza ya da eşinize dayayacaksınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha, zamandan bol ne var? Yeter ki önceliklerimizi bilelim:) İnsan istediği ve sevdiği şeyler için mutlaka zaman bulur. Evet, ben rahatım kendi adıma. Ama "doğuma az kaldı, vizelere giremeyeceğim, mazeret sınavı var mı? " diye yazanları biliyorum gruplarda. İki üniversiteyi aynı anda okuduğu için, sınav tarihleri çakıştığından bir sınavdan çıkıp, diğerine yetişmek için başka okula koşa koşa gidenleri gördüm.İnsanda yeter ki okuma, öğrenme aşkı olsun...
      Şu sırt dayama mevzusuna gelince,sevgilisine sırtını dayayıp, ülke ülke gezenler pek bi' rağbet görüyor.( bknz; yılın düğününün kahramanı) Okumak isteyen, sırtını ister babasına, ister kocasına/ karısına ,ister sevgilisine dayasın. Bu nedenle yargılayan, ayıplayan, eleştiren olursa fururum ;) Okumak öyle masraflı değil ki, yıllık 540- 740 TL. Üniversiteye göre değişiyor. Elinde akıllı telefon bulunan hiç kimsenin mazeretini kabul edemem.
      Siz de bi değişiklik yapıp, çocuklarınıza dayayın sırtınızı ve eşinizle birlikte okuyun derim. ...

      Sil
  12. Sırf kedim Bücürük'teki büyük boyuttaki doktor korkusu yüzünden, ona iğne yapmak, kan almak için veterinerlik okuyasım isterdim de...çok yorgunum yani bedenen, zihnen, kafam yorgun be arkadaşım:( ayrıca Bücürük'ü evde yalnız bırakmak da istemiyorum:(

    Sevgiler, güzel bir haftasonu dilerim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde, işte o yorgunluğun çaresi istediğin bölümü okumak. Tazelenecek, yenileneceksin. Ayrıca,açıköğretim bu. Okula gitmeyecek, sadece sınavlara gireceksin. Bücürük yalnız kalmayacak merak etme. Hazır kayıt tarihi 13 Ekime kadar uzatılmışken,bir daha düşün bence.;)

      Sil